Ako nastaviť monitoring zmienok na Twitteri
Po plánovaní príspevkov na sociálne siete, je monitoring zmienok druhou najvyužívanejšou funkciou nášho nástroja. Vyplýva to zo samotných štatistík za prvý mesiac od spustenia nástroja. V tomto článku sa preto podrobne pozrieme na to, ako si nastaviť monitoring zmienok na Twitteri krok za krokom.
Po prihlásení sa do nástroja prejdite do sekcie Nástroje. Na vrchu zvoľte Nový monitoring.

V ďalšom kroku zvoľte Twitter -> Nové Tweety a kliknite na Prepojiť.

Po kliknutí na prepojiť musíte buď pridať nový účet (pokiaľ ešte nemáte žiaden Twitter účet pridaný) alebo vybrať akýkoľvek Twitter účet, ktorý bude dané zmienky “spracovávať”.

Keď máme úspešne prepojený účet, tak sa nám vytvorí tabuľka (stĺpec) s monitoringom, kde máme zatiaľ random zmienky. Preto prichádza najdôležitejší krok a to nastavenie kľúčových slov, ktoré chcete monitorovať. Kliknite na ozubené koliesko (nastavenia):

Po kliknutí na vás vyskočí tabuľka s 3 záložkami:
- Nastavenia – v tejto záložke môžete nastaviť zvukové notifikácie (keď príde nová zmienka) a tiež aj graficky upraviť stĺpec so zmienkami (hodí sa v prípade, že máte viacero stĺpcov s monitoringmi)
- Pridať – toto je najdôležitejšia záložka, v ktorej špecifikujete kľúčové slovo, ktoré chcete monitorovať. Netreba zadávať ani hashtag, ani úvodzovky, iba dané kľúčové slovo, ktoré chcete monitorovať na Twitteri.
- FAQ – tu máte podrobný návod, ako nastaviť monitoring zmienok na Twitteri krok za krokom (niečo podobné ako tento článok, ale stručnejšie)
POZOR: V jednom stĺpci monitoringu môžete sledovať iba jedno slovo. V prípade, že ich zadáte viac, tak vám monitoring nebude fungovať. Ak chcete monitorovať viac slov, musíte opäť zopakovať tento postup a vytvoriť nový stĺpec s monitoringom. V bezplatnom tarife FREE môžete mať vytvorené 4 monitoringy.
V sekcií Pridať teda pridáme kľúčové slovo, ktoré chceme monitorovať. V mojom prípade dám do monitoringu slovo marketingminer.

Čo monitorovať za zmienky na Twitteri
Veľmi dôležité je si zadefinovať, čo všetko chcete monitorovať. Ja odporúčam monitorovať nasledujúci 3 oblasti:
- Váš brand – kto o vás píše, ako o vás píše a tiež aj zapojenie sa do diskusií ohľadom vášho brandu (budovať reputačný manažment).
- Brand konkurencie – kto a ako píše ohľadom vašej konkurencie, s čím sú ich zákazníci spokojní, čo chvália a čo naopak nechvália. Kto píše články a zdieľa ich na Twitteri o vašich konkurentoch.
- Obecné kľúčové slová – obecné slová, ktoré sa týkajú vášho biznisu. Pre mňa je dôležité kľúčové slovo plánovač príspevkov, tak si ho monitorujem, aby som narazil na to, kto hľadá na Twitteri nástroj na plánovanie príspevkov, kto píše o tom články a podobne.
Konkurentov a aj obecných kľúčových slov môžete samozrejme viac. Čím viac ich budete monitorovať, tak tým na viac zmienok narazíte a môžete nadviazať nejaké zaujímavé spolupráce (napríklad aj s influencermi).
Poďme, ale späť k návodu.
Po pridaní slova a kliknutí na Uložiť, môžete zavrieť dané okno (kliknutím na krížik vpravo hore) a malo by sa nám hneď načítať najnovších 15 zmienok monitorovaného slova z Twitteru. Tým pádom sme úspešne nastavili monitoring zmienok na Twitteri.

Všeobecné nastavenie monitoringu
Na záver si musíme ešte nastaviť, ako často sa nám majú dáta (zmienky) obnovovať. Preto prejdite na vrchu vedľa tlačidla Nový monitoring na tlačidlo Nastavenia. Sú to všeobecné nastavenia, ktoré platia pre všetky monitoringy (je jedno či si monitorujete zmienky na Twitteri, alebo monitorujete príspevky na Instagrame a podobne).

Tu si môžete nastaviť, ako často chcete, aby sa vám dáta obnovovali. Na výber je:
- Nikdy (defaultne)
- 15 minút
- 30 minút
- 45 minút
- 1 hodina
Pokiaľ vám ani jedno z vyššie uvedeného nevyhovuje, tak máte na výber aj manuálne (okamžité) obnovovanie dát, ktoré nájdete v sekcii Plánovač vpravo hore.

Záver
Pevne verím, že vám tento návod pomohol a úspešne ste si nastavili monitoring zmienok kľúčových slov na Twitteri. Pokiaľ by vám niečo nebolo jasné, opäť nám neváhajte napísať a radi vám pomôžeme.